Skip to content

Chevrolet Camaro SS

Kwaliteitsklasse taxatie

Klasse 2: Uitstekend

Kenmerken van het voertuig

Achtergrond merk en model

1967-1969 werden gebouwd in de twee Amerikaanse assemblagefabrieken: Norwood, Ohio en Van Nuys, Californië. Er waren ook vijf niet-Amerikaanse Camaro-assemblagefabrieken in landen die lokale assemblage en inhoud vereisten. Deze fabrieken bevonden zich in de Filippijnen, België, Zwitserland, Venezuela en Peru.
De standaard aandrijflijn van de Camaro was ofwel een 230 cu in (3,8 L) straight-6 motor met een vermogen van 140 pk (104 kW) of een 327 cu in (5,4 L) en 307 cu in (5,0 L) (later 1969) V8-motoren, met een standaard handgeschakelde drie-versnellingsbak. Er waren 8 (in 1967), 10 (in 1968) en 12 (in 1969) verschillende motoren beschikbaar in de Camaros 1967-1969. Er waren verschillende optionele transmissies. Bij elke motor was een handgeschakelde vierversnellingsbak verkrijgbaar. De tweetraps automatische transmissie "Powerglide" was alle drie de jaren leverbaar. De "Turbo Hydra-Matic 350" -automaat met drie snelheden kwam vanaf 1968 beschikbaar. De optionele automaat voor SS 396-auto's was de Turbo 400-automaat met drie snelheden. Een halfautomatische "Torque-Drive" -transmissie met twee versnellingen was beschikbaar op zescilindermodellen.
Er waren alledrie de jaren een overvloed aan andere opties beschikbaar, waaronder het SS-prestatiepakket, bestaande uit een 350 cu in (5,7 L) of 396 cu in (6,5 L) V8-motoren en chassisupgrades voor een betere handling en om het extra vermogen aan te kunnen. De SS had niet-functionele luchtinlaten op de motorkap, speciale striping en SS-badges.
De Camaro uit 1969 nam de aandrijflijn en de belangrijkste mechanische componenten van het voorgaande jaar over, maar geheel nieuw plaatwerk, met uitzondering van de motorkap en het kofferdeksel, gaf de auto een aanzienlijk sportievere uitstraling. De grille werd opnieuw ontworpen met een zware "V" -hoek en diep ingezette koplampen. Nieuwe deurpanelen, achterste zijpanelen en achterpaneel gaven de auto ook een veel lagere, bredere en agressievere uitstraling. Deze styling zou alleen dienen voor het modeljaar 1969.
In 1969 werden er 246085 Camaro’s gebouwd, waaronder 34932 SS’en.
(bron: https://en.wikipedia.org/wiki/Chevrolet_Camaro#First_generation_(1967%E2%80%931969))

General Information

Chevrolet Camaro SS

Kenmerken van het voertuig

Achtergrond merk en model

1967-1969 werden gebouwd in de twee Amerikaanse assemblagefabrieken: Norwood, Ohio en Van Nuys, Californië. Er waren ook vijf niet-Amerikaanse Camaro-assemblagefabrieken in landen die lokale assemblage en inhoud vereisten. Deze fabrieken bevonden zich in de Filippijnen, België, Zwitserland, Venezuela en Peru.
De standaard aandrijflijn van de Camaro was ofwel een 230 cu in (3,8 L) straight-6 motor met een vermogen van 140 pk (104 kW) of een 327 cu in (5,4 L) en 307 cu in (5,0 L) (later 1969) V8-motoren, met een standaard handgeschakelde drie-versnellingsbak. Er waren 8 (in 1967), 10 (in 1968) en 12 (in 1969) verschillende motoren beschikbaar in de Camaros 1967-1969. Er waren verschillende optionele transmissies. Bij elke motor was een handgeschakelde vierversnellingsbak verkrijgbaar. De tweetraps automatische transmissie "Powerglide" was alle drie de jaren leverbaar. De "Turbo Hydra-Matic 350" -automaat met drie snelheden kwam vanaf 1968 beschikbaar. De optionele automaat voor SS 396-auto's was de Turbo 400-automaat met drie snelheden. Een halfautomatische "Torque-Drive" -transmissie met twee versnellingen was beschikbaar op zescilindermodellen.
Er waren alledrie de jaren een overvloed aan andere opties beschikbaar, waaronder het SS-prestatiepakket, bestaande uit een 350 cu in (5,7 L) of 396 cu in (6,5 L) V8-motoren en chassisupgrades voor een betere handling en om het extra vermogen aan te kunnen. De SS had niet-functionele luchtinlaten op de motorkap, speciale striping en SS-badges.
De Camaro uit 1969 nam de aandrijflijn en de belangrijkste mechanische componenten van het voorgaande jaar over, maar geheel nieuw plaatwerk, met uitzondering van de motorkap en het kofferdeksel, gaf de auto een aanzienlijk sportievere uitstraling. De grille werd opnieuw ontworpen met een zware "V" -hoek en diep ingezette koplampen. Nieuwe deurpanelen, achterste zijpanelen en achterpaneel gaven de auto ook een veel lagere, bredere en agressievere uitstraling. Deze styling zou alleen dienen voor het modeljaar 1969.
In 1969 werden er 246085 Camaro’s gebouwd, waaronder 34932 SS’en.
(bron: https://en.wikipedia.org/wiki/Chevrolet_Camaro#First_generation_(1967%E2%80%931969))

General Information

Contacteer ons voor jouw oldtimer taxatie

Kwaliteitsklasse 

Kwaliteitsklasse 

Included Taxes