Taxatie Ford 79-955 Ladderwagen - OldtimerExpertise.be Skip to content

Ford 79-955 Ladderwagen

Kwaliteitsklasse taxatie

Klasse 2+: Meer dan uitstekend, net geen concoursstaat

Kenmerken van het voertuig

Achtergrond merk en model

De Ford uit 1937 had een meer afgeronde look met fijne horizontale staven in de bolle voorzijde en roosters aan de zijkant van de motorkap. Het voorrooster was V-vormig, in plaats van de spatborden te volgen in een vijfhoekige vorm, zoals op het 1936-model.
Ingebouwde koplampen waren een belangrijke modernisering die zowel op de standaardversie als de DeLuxe-trimversie te vinden was, hoewel veel van de rest van het ontwerp werd gedeeld tussen de twee lijnen van Ford. Een grotere waterpomp werd gebruikt om te helpen bij het koelen.
Het model in kwestie betreft een ombouw door de Nederlandse firma Geesink en Zn uit Weesp.
Dit was een rijtuigenfabriek en wagenmakerij opgericht door Jacobus Geesink jr in 1875.
Naast zijn eigen zaak stak J. Geesink ook veel energie in alle aspecten van het brand bestrijden in de stad Weesp, waarbij hij tot generale brandmeester werd benoemd.
Hierdoor begint hij zich ook toe te leggen op Brandweermateriaal.
Ironisch genoeg komt op 3 april 1968 een eind aan de brandbestrijdingsactiviteiten als men van verre een oranje gloed boven Weesp kan waarnemen, omdat de gehele fabriek in vlammen opgaat. Deze tegenslag en de tijd die nodig is voor de wederopbouw zet het bedrijf op een dermate achterstand en dus een nog slechtere concurrentie positie, dat het besluit valt dat men zich nog alleen gaat richten op rollend reinigingsmaterieel.
Tot op heden houdt men zich nog steeds bezig met afvaltransport onder de naam Geesinknorba
(bron: https://www.conam.info/historie/carrosseriebouwers/carrosseriebouwers-beschrijvingen/1405-j-geesink-a-zonen-weesp-1875-heden, Wikipedia)

General Information

Ford 79-955 Ladderwagen

Kenmerken van het voertuig

Achtergrond merk en model

De Ford uit 1937 had een meer afgeronde look met fijne horizontale staven in de bolle voorzijde en roosters aan de zijkant van de motorkap. Het voorrooster was V-vormig, in plaats van de spatborden te volgen in een vijfhoekige vorm, zoals op het 1936-model.
Ingebouwde koplampen waren een belangrijke modernisering die zowel op de standaardversie als de DeLuxe-trimversie te vinden was, hoewel veel van de rest van het ontwerp werd gedeeld tussen de twee lijnen van Ford. Een grotere waterpomp werd gebruikt om te helpen bij het koelen.
Het model in kwestie betreft een ombouw door de Nederlandse firma Geesink en Zn uit Weesp.
Dit was een rijtuigenfabriek en wagenmakerij opgericht door Jacobus Geesink jr in 1875.
Naast zijn eigen zaak stak J. Geesink ook veel energie in alle aspecten van het brand bestrijden in de stad Weesp, waarbij hij tot generale brandmeester werd benoemd.
Hierdoor begint hij zich ook toe te leggen op Brandweermateriaal.
Ironisch genoeg komt op 3 april 1968 een eind aan de brandbestrijdingsactiviteiten als men van verre een oranje gloed boven Weesp kan waarnemen, omdat de gehele fabriek in vlammen opgaat. Deze tegenslag en de tijd die nodig is voor de wederopbouw zet het bedrijf op een dermate achterstand en dus een nog slechtere concurrentie positie, dat het besluit valt dat men zich nog alleen gaat richten op rollend reinigingsmaterieel.
Tot op heden houdt men zich nog steeds bezig met afvaltransport onder de naam Geesinknorba
(bron: https://www.conam.info/historie/carrosseriebouwers/carrosseriebouwers-beschrijvingen/1405-j-geesink-a-zonen-weesp-1875-heden, Wikipedia)

General Information

Wenst u een taxatie van uw youngtimer of oldtimer?

Laat uw gegevens hieronder na,
en wij contacteren u met meer informatie.