Skip to content

Toyota Celica

Kwaliteitsklasse taxatie

Klasse 2-: Net niet uitstekend

Kenmerken van het voertuig

Achtergrond merk en model

De Toyota Celica was een sportauto in de coupéklasse van de Japanse autofabrikant Toyota. De eerste generatie Celica werd in 1970 geïntroduceerd, waarna er nog zes generaties volgden (de laatste tussen juli 1999 en april 2006). De auto was verkrijgbaar als coupé, cabriolet, en liftback.
Gedurende de productiejaren werd de Celica aangedreven door diverse viercilinder motoren. De meest opmerkelijke verandering was in 1985, toen de aandrijving werd gewijzigd van achterwielaandrijving naar voorwielaandrijving. Variabele kleppentiming kwam in het model vanaf december 1997, en werd standaard in alle uitvoeringen vanaf 2000. Het laatste model was in Europa leverbaar met een 1.8 VVT-i motor met 143 pk, of een 1.8 VVTL-i motor met 192 pk (genaamd T-Sport). Beiden hadden een 6-versnellingsbak en voorwielaandrijving.
De eerste generatie Celica werd geïntroduceerd in 1970 tijdens de Tokyo Motor Show. De Celica was een tweedeurs sedan die de nadruk legde op stijl en rijplezier. Het model is gebaseerd op een sedanuitvoering van de Toyota Carina. De auto was gericht op de Noord-Amerikaanse markt, en was Toyota's antwoord op de Ford Mustang uit 1964.
De eerste generatie Celica kan worden opgedeeld in twee afzonderlijke modellen. Het eerste model was het origineel met schuin aflopende neus, alleen voor de coupé. Deze modellen werden geproduceerd van 1970 tot 1975. Het tweede model had een platte neus met een iets langere wielbasis. Dit model verscheen in Japan in 1974, en voor de export in 1976. De Japanse auto's beschikten over motoren met minder dan 2-liter inhoud, om zo te voldoen aan lokale wetgeving.
(bron: https://nl.wikipedia.org/wiki/Toyota_Celica)

General Information

Toyota Celica

Kenmerken van het voertuig

Achtergrond merk en model

De Toyota Celica was een sportauto in de coupéklasse van de Japanse autofabrikant Toyota. De eerste generatie Celica werd in 1970 geïntroduceerd, waarna er nog zes generaties volgden (de laatste tussen juli 1999 en april 2006). De auto was verkrijgbaar als coupé, cabriolet, en liftback.
Gedurende de productiejaren werd de Celica aangedreven door diverse viercilinder motoren. De meest opmerkelijke verandering was in 1985, toen de aandrijving werd gewijzigd van achterwielaandrijving naar voorwielaandrijving. Variabele kleppentiming kwam in het model vanaf december 1997, en werd standaard in alle uitvoeringen vanaf 2000. Het laatste model was in Europa leverbaar met een 1.8 VVT-i motor met 143 pk, of een 1.8 VVTL-i motor met 192 pk (genaamd T-Sport). Beiden hadden een 6-versnellingsbak en voorwielaandrijving.
De eerste generatie Celica werd geïntroduceerd in 1970 tijdens de Tokyo Motor Show. De Celica was een tweedeurs sedan die de nadruk legde op stijl en rijplezier. Het model is gebaseerd op een sedanuitvoering van de Toyota Carina. De auto was gericht op de Noord-Amerikaanse markt, en was Toyota's antwoord op de Ford Mustang uit 1964.
De eerste generatie Celica kan worden opgedeeld in twee afzonderlijke modellen. Het eerste model was het origineel met schuin aflopende neus, alleen voor de coupé. Deze modellen werden geproduceerd van 1970 tot 1975. Het tweede model had een platte neus met een iets langere wielbasis. Dit model verscheen in Japan in 1974, en voor de export in 1976. De Japanse auto's beschikten over motoren met minder dan 2-liter inhoud, om zo te voldoen aan lokale wetgeving.
(bron: https://nl.wikipedia.org/wiki/Toyota_Celica)

General Information

Contacteer ons voor jouw oldtimer taxatie

Kwaliteitsklasse 

Included Taxes