Skip to content

Volkswagen Kever 1303S Cabrio

Kwaliteitsklasse taxatie

Klasse 2: Uitstekend

Kenmerken van het voertuig

Achtergrond merk en model

De Volkswagen Kever is de bekendste Volkswagen, de bekendste Duitse auto, en in het algemeen een van de bekendste auto's ooit. Hij werd gebouwd van 1938 tot 2003.
Tot 1967 werd hij Typ 1, 1200, 1300 genoemd (naar de motorinhoud in cc), maar in de volksmond werd hij, vanwege de vorm, kever genoemd. Later werd deze benaming door Volkswagen overgenomen. Van de Volkswagen Kever zijn er meer dan 20 miljoen wagens geproduceerd van 1937 tot 2003. Daarmee is hij de langste en de meeste geproduceerde wagen op eenzelfde platform.
In 1948 werd een tweezits cabrioletversie gepresenteerd, ontworpen door carrosseriebouwer Hebmüller, welke een order kreeg voor 2000 exemplaren. Nadat hiervan 696 stuks waren afgeleverd legde een brand de fabriek grotendeels in de as. De productie werd nog wel hervat, maar in totaal werden slechts 750 exemplaren gebouwd voordat de fabriek in 1952 wegens financiële problemen werd gesloten. Tegenwoordig zijn Hebmüller Kevers een fortuin waard.
Uiteindelijk werd de Volkswagen Kever Cabrio geproduceerd door carrosseriebouwer Karmann (Osnabrück), die een vierzits uitvoering bouwde.
Omdat het dak nu niet achter de voorstoelen kon verdwijnen, werd het op de carrosserie opgevouwen, net als de kap van een kinderwagen.
(Bron: https://nl.wikipedia.org/wiki/Volkswagen_Kever)

General Information

Volkswagen Kever 1303S Cabrio

Kenmerken van het voertuig

Achtergrond merk en model

De Volkswagen Kever is de bekendste Volkswagen, de bekendste Duitse auto, en in het algemeen een van de bekendste auto's ooit. Hij werd gebouwd van 1938 tot 2003.
Tot 1967 werd hij Typ 1, 1200, 1300 genoemd (naar de motorinhoud in cc), maar in de volksmond werd hij, vanwege de vorm, kever genoemd. Later werd deze benaming door Volkswagen overgenomen. Van de Volkswagen Kever zijn er meer dan 20 miljoen wagens geproduceerd van 1937 tot 2003. Daarmee is hij de langste en de meeste geproduceerde wagen op eenzelfde platform.
In 1948 werd een tweezits cabrioletversie gepresenteerd, ontworpen door carrosseriebouwer Hebmüller, welke een order kreeg voor 2000 exemplaren. Nadat hiervan 696 stuks waren afgeleverd legde een brand de fabriek grotendeels in de as. De productie werd nog wel hervat, maar in totaal werden slechts 750 exemplaren gebouwd voordat de fabriek in 1952 wegens financiële problemen werd gesloten. Tegenwoordig zijn Hebmüller Kevers een fortuin waard.
Uiteindelijk werd de Volkswagen Kever Cabrio geproduceerd door carrosseriebouwer Karmann (Osnabrück), die een vierzits uitvoering bouwde.
Omdat het dak nu niet achter de voorstoelen kon verdwijnen, werd het op de carrosserie opgevouwen, net als de kap van een kinderwagen.
(Bron: https://nl.wikipedia.org/wiki/Volkswagen_Kever)

General Information

Contacteer ons voor jouw oldtimer taxatie

Kwaliteitsklasse 

Kwaliteitsklasse 

Included Taxes